4. srpna 2012

Jedny pro tebe a jedny pro mně

Jen co jsem se před naší malou princezničkou vytasila se svými novými háčkovanými balerínkami, už se vytáhla stavidla: "Jé, mamí, ty jsou klásný! Ty bysem taky chtěla! Uděláš mě taky takový? Ale ňáký lůžový, tyhle tmavuchy se mě nelíběj!"



No jestli jsem si to nemyslela... ale růžový miláčku ne, to by brzy vypadaly jak hader na podlahu. Tak jsme se domluvily na kompromisu "tmavuchy s růžovou mašliškou".

Cestou z práce jsem zaskočila do galanterky, koupila klubíčko šedého Standardu a doma vykutala zbytky slabší růžové příze.

Vycházela jsem ze svého návodu na vínové balerínky. Protože je ale Standard slabší než Lada Luxus, ze které jsou ty vínové, použila jsem i slabší háček č. 4, na růžové lemy pak ještě menší č. 3, aby dobře držely.

Na oba páry (menší vel. cca 25, dospělácké velikost cca 38) mi vystačilo pinktlich jedno 50g klubko Standardu.

Použité zkratky:
ŘO = řetízkové oko
KS = krátký sloupek
DS = dlouhý sloupek


U malých balerínek začneme opět magickým stahovacím kroužkem, do kterého háčkem č. 4 vháčkujeme 2 ŘO + 7 DS (celkem 8 sloupků).

2.ř.: do každého DS z před.řady vháčkovat 2 DS = 16 DS

3.ř.: zdvojit každý druhý DS = 24 DS

4.ř.: přeháčkovat DS bez přidávání = 24 DS

5.ř.: 16 DS , násl. 8 ok vynechat, práci otočit

6.ř.: 2 ŘO + 15 DS, práci otočit

6.ř. zopakovat ještě 8x

14.ř.: 7 DS, násl. 2 DS sháčkovat (vytvarujeme spodní část paty), 7 DS

Patu otočit na rub a pevnými oky sháčkovat nebo sešít.

Horní okraj obháčkovat KS šedou přízí, v rozích u předního výkroje (nártu) sháčkovat 1 KS z boční části + 2 KS z přední části; obháčkovat ještě jednou řadou KS růžovou přízí a háčkem č. 3, bez ubírání, ve 4. KS od přední části uháčkovat z obou stran dostatečně dlouhý řetízek na zavázání.

Doporučuji do okraje balerínek pro malé čiperky vtáhnout ještě slabou kulatou gumičku (tzv. kloboukovou). Přece jen děti jsou živější a můžou se jim balerínky vyzouvat.


 Dospělácké balerínky začneme na 2 Řo + 8 DS do magického stahovacího očka (celkem 9 sloupků).

2.ř.: do každého DS z před.řady vháčkovat 2 DS = 18 DS

3.ř.: zdvojit každý druhý DS = 27 DS

4.ř.: zdvojit každý třetí DS = 36 DS

5.ř.: přeháčkovat DS bez přidávání = 36 DS

6. + 7. ř.: přeháčkovat DS bez přidávání = vždy 36 DS

8.ř.: 25 DS , násl. 11 ok vynechat, práci otočit

9.ř.: 2 ŘO + 24 DS, práci otočit

9.ř. zopakovat ještě 12x

22.ř.: 11 DS, násl. 3 DS sháčkovat (vytvarujeme spodní část paty), 11 DS

Patu otočit na rub a pevnými oky sháčkovat nebo sešít.

Horní okraj obháčkovat KS šedou přízí, v rozích u předního výkroje (nártu) sháčkovat 1 KS z boční části + 2 KS z přední části; obháčkovat ještě jednou řadou KS růžovou přízí a háčkem č. 3, bez ubírání, ve 4. KS od přední části uháčkovat z obou stran dostatečně dlouhý řetízek na zavázání.



A rodinný páreček balerínek je hotový!

Je to opravdu rychlé, oba páry jsem zvládla za jeden celovečerní film u TV.

HÁČKU ZDAR!




32 komentářů:

  1. Moc vám to, holky, sluší ;)

    OdpovědětVymazat
  2. takovéhle "papučky" dělávala moje babička že bych i já je zkusila pro svoje 3 vnučky princezničky :(

    OdpovědětVymazat
  3. Holky dokonale ladíte,to bych mohla zkusit udělat takové pidi tomu mému kvítečku:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leničko, jsou parádní! Tak se hezky klouzejte pomalu, ať neuklouznete :o) Možná by to chtělo nějaký ABS spodek, co?
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, na to jsem někde četla fígl, udělat na chodidla kapičky tavnou pistolí :) Jinak moc moc díky za návod, určitě taky zkusím! Veronika

      Vymazat
  5. Leni, tie sú suprové!!! ja som cez zimu tiež robila pre dcéru a seba podobné, ale už sme ich zodrali :-))) , tak budem musieť urobiť nové...dík za návod, keď ich uvidí dcéra, tak určite budem robiť podľa teba.

    OdpovědětVymazat
  6. No vy jste kočky, holky! To mi připomíná dětství u babičky - já měla z chemlonu, heč! :) kousalo to jako ... ale děsně se mi líbil ten název chemlon. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Leni jsou nádherné,asi taky jedny zkusim až bude čas.Radka

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, balerínky jsou parádní! A super návod, na zimu se bude hodit! Adriana

    OdpovědětVymazat
  9. Krása Leni..ta žůžová to rozveselila - holčinka má vkus!!
    Jste čupr holky- obě!!
    Papa

    OdpovědětVymazat
  10. Lenka tak tie su krasne farebne skombinovane :) Vydarili sa ti. Nellie

    OdpovědětVymazat
  11. Lenko, dekuji moc za navod na backurky. Musim se do nic pustit, myslim, ze to budou uzasne a zkladne papucky do kufru na dovolenou. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  12. Krátky stĺpik, dlhý stĺpik a balerínky sú na svete. Leni sú krásne.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Leni ty jsou úžasné :o)Také se chystám že je nám s Kájou udělám na zimu :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, paráda ... máte nožky jak baletky. Hezky vám to spolu ladí. Měj krásný nový týden ... Věra

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná dvojka :-)
    Návod by byl, tak teď se jen do nich pustit ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. Leni ty se povedly!!!!!Krásný den přeje Věra

    OdpovědětVymazat
  17. Prekrásne oblečené nôžky ;)

    OdpovědětVymazat
  18. Leni ty jsi vážně kouzelnice je to skvělý nápad jen co dodělám co je potřeba tak se na ně vrhnu :-) Ještě že tě máme

    OdpovědětVymazat
  19. Tie sú rozkošné. Leni u teba je toľko inšpirácie na každom kroku :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Dřív jsme takové krásné baleríny dělaly z chemlonu. Ty hodně vydržely a byly za hubičku. Dnes je chemlon drahý a ani nevím, jestli se tomu ještě tak říká.Z vlny budou hřejivější.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Lenko,
    dík za užasný návod. Když je viděli neteře, tak jsem jim je musela udělat taky. Takže jsem včera večer dokončila 3 balerinky. Opravdu supr návod.

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrý večer Lenko,mocmoc děkuji,návod je supéééér.Krásné dny :-))))Saša.

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den, krásné balerínky. Co vymyslet návod na nějaké hezké, rychlé, háčkované ponožky? :)

    OdpovědětVymazat
  24. Hi there, I enjoy reading through your post. I like to write a little comment to
    support you.

    my web page ... minion rush cheats

    OdpovědětVymazat
  25. Hello there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it is truly informative. I am going to watch out for brussels.
    I'll appreciate if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing.
    Cheers!

    Feel free to surf to my web site: votives; ,

    OdpovědětVymazat
  26. Excellent, what a blog it is! This website provides
    useful data to us, keep it up.

    Look into my web site: muscle atrophy

    OdpovědětVymazat
  27. Dobrý den Leni,Vy jste taková šikovná.Nemáte návod na čepici s dírou pro culík?Alena

    OdpovědětVymazat
  28. Jsou opravdu jednoduché a rychlé, právě dělám mojí holčičce k babičce. :)

    OdpovědětVymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  30. "Jedny pro tebe a jedny pro mně"
    Opravte si to, prosím, na "pro mě". Ať to nemá vadu. ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!