13. září 2012

MŮJ PŘÍSPĚVEK DO PODZIMNÍ VÝMĚNY

Dostalo se mi té cti a v podzimní výměně, kterou uspořádala na svém blogu Věrka, mi jako příjemce mého dárečku byla přidělena Janička a její blog Pleasent Home.

Aniž bych ještě věděla, pro koho vůbec budu něco vytvářet, pustila jsem se do toho s vervou sobě vlastní.

Co vám to budu dlouze opisovat, těšila jsem se na to jak malý dítě. Ani tak ne na to, co dostanu já, ale na to, jak já pro někoho něco vlastnoručně vyrobím, pošlu mu to a (snad) ho tím překvapím a hlavně potěším!

Jak se mi to povedlo, posuďte sami.


Vybrala jsem si nový vzoreček, který jsem moc chtěla vyzkoušet. A vyšel z toho celkem velký šátek, lehoučký, ale krásně teplý, na podzim tak akorát. Přes kabát ven nebo i pro chladné podzimní večery na doma.



A k němu ještě moje oblíbené srdíčko, tentokrát laděné také do podzimu.

A aby řeč nestála a bylo trošku veselo, napsala jsem Janě dopis, ve kterém k ní promlouvám jako šáteček. Že se těším na to, až mě bude nosit, že doufám, že se jí budu líbit, a jak se o mě má starat. Janičce se to moc líbilo a snad jí to i pobavilo.

Pokud byste chtěli šátek také vyzkoušet, tady jsou instrukce:

  • háčkovala jsem přízí Angora od Madame Tricote Paris (40% vlna z angorských koz, 60% akryl), háček č. 4
  • na šátek o rozměrech 180cm (šířka) x 80cm (výška od středu ke špičce cípu) jsem spotřebovala rovná dvě klubka, tj. 200gr


Háčkujeme podle tohoto nákresu.

Začínáme tzv. magickým kroužkem a pokračujeme řadou č. 1. Poté otočit a zrubu pokračujeme řadou č. 2. Opět otočit a pokračovat řadou č. 3. Atd. atd.

Vysvětlivky k nákresu:

  • kolečko/oválek = řetízkové oko
  • přeškrtnuté "T" = dlouhý sloupek
  • křížek = krátký sloupek
  • velká tečka = pevné oko
Nakonec šátek obháčkujeme v 79. řadě (nebo v té řadě, kterou budete končit) jednou řadou dlouhých sloupků s řet. oky podle nákresu a v 80. řadě ještě jednou řadou krátkých sloupků.

Musím říct, že ač se vzoreček zpočátku může zdát složitý, je to velmi jednoduché a šátek bude hotový za pár dní. Mě to trvalo necelý týden, vždycky chviličku po večerech nebo o víkendu k odpolednímu kafíčku.



A jakými dárečky jste své protějšky z podzimní výměny potěšili vy?

Krásné babí léto!

Vaše,

52 komentářů:

  1. Leni super :)Závidím je nádherný :)Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Leni nádhera,to věřím,že radost bude velikááááááá!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, klobouk dolů, já bych to háčkovala půl roku ;)

    OdpovědětVymazat
  4. No Leničko,tak to je krása...a čím jsem potěšila já při podzimní výměně?No přeci taškou:-)))...tentokráte se šípky...byla pro Adrianku a moc se jí líbila a to je to hlavní...Měj se krásně papa K.♥ PS:Písnu ti mailík...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Leničko,

    vau, šátek je úžasný, díky za předlohu.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Lenko,
    tohle není dáreček, ale přímo dar !
    Jé , trošku Janičce závidím , že byla obdarována takovým krásným šálem :-)
    Né, vážně, také by se mi moc líbil, ale moc jí ho přeji !
    To mi připomíná, že bych už také měla začít tvořit , protože i já se podzimní výměny zúčastňuji a když Vás holky vidím, že už máte hotovo, tak se úplně stydím !

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, tak to je krása. Možná to podle tvého návodu taky zkusím. Dárek do výměny už mám hotový - zbývá vyfotit a dneska to vypadá nadějně a pak ti to poputuje ... a uvidíme.
    měj se krásně a užij si víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
  8. Leni chodím sem na Tvůj blog v poslední době a jsem nadšená! Ten šátek je dokonalý, krásný, musím ho vyzkoušet. Sice neumím háčkovat podle nákresu, ale kvůli tomuhle se to snad naučím. Zatím háčkuju podle fotonávodů pro ty "pomalejší" a hodně mě to baví. Takže háčku zdar! Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Mila Lenka moc moc hezky prace Tvuj Tuch je supr a dik za mustr mnj moc libi hezky tebe zdravim Karin

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Leni,
    vždycky mi svým výrobkem vyrazíte dech. Jak už psalo tolik holek přede mnou - šátek je nádherný. Přímo skvost.
    Upřímná závist. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Leni, tak to byl úžasný dárek!! Nedivím se Janině, že jí udělal takovou radost ;-) Krásný a ještě teplý... já tu Angoru musím někde sehnat ;-) Měj se hezky, krásný víkend! Jana

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Leni, nadherna satka...to muselo ohromne potesit. Si moc sikovna....pekny vikend prajem Katka

    OdpovědětVymazat
  13. Mila Lenko, nasla jsem u tebe uzasne veci a ty navod .... hmmmm to je naprosto skvele.
    Jsi holka sikovna.
    Sal je kouzelny.

    OdpovědětVymazat
  14. Já z tebe nebudu! Leni, je úžasný! Myslím, že Janinka bude paf, určitě čekala chňaku nebo dýni... Vymyslela si to parádně!
    A moc děkuji za návod, nějak mi došlo, že by se mi takový nějaký kousek taky hodil...
    Hezký víkend, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Leni,no to je teda krásný dárek....obdarovaná Janička bude mít určitě velkou radost z téhle nádhery.

    OdpovědětVymazat
  16. Leni, to je úžasný dárek! Pro ty sychravé podzimní dny se bude krásně hodit k zachumlání! Moc se Ti povedl! Adriana

    OdpovědětVymazat
  17. Leni, myslím, že už jsem ti to psala, když jsi posílala fotku ... krásný dárek. Ale jeden týden, to bych asi nedala. Jsi super rychlík.
    Hezký víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni...ten je překrásný...moc se mi líbí, hned bych si ho přehodila přes ramena. Hezký víkend, pa Martina

    OdpovědětVymazat
  19. Leničko...nádherný dárek,mě osobně by udělal ohromnou radost.
    Moc tě zdravím Jana

    OdpovědětVymazat
  20. Lenka, I am new to your blog. Found it by accident. Love this shawl and want to make it. Can you send me a bigger picture of the instructions, please? I have poor eyesight. Thanks you!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Susan, it´s no problem! Would you be please so kind and send me your e-mail address? L.

      Vymazat
  21. Dobrý deň Lenka chcela by som Vás velmi pekne poprosiť či by ste mi neposlali ten navod tu schemu na meil na kolko ten obrazok ked zvecim je necitatelny. Moj mail: Jajuska2005@azet.sk Velmi pekne dakujeeeem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jájo, už ho jdu najít a pošlu. Pá, L.

      Vymazat
  22. Dobrý den, Lenko,
    vaše práce jsou úžasné. Již jsem vyzkoušela čepičku a kloubouček pro mou malou dcerku. Teď bych chtěla vyzkoušet i něco pro sebe. Moc se mi líbí tento šál, ale v přiloženém návodu toho moc nevidím. Mohla byste mi prosím poslat nákres do mailu - dolezalova.lucie@email.cz.
    Děkuji, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, nákres na šátek posílám. L.

      Vymazat
    2. Dobrý den Lenko, obdivuji Vaše stránky a Vaše výtvory a hlavne návody. I jako začátečník jsem dle Vašeho návodu uhackovala kloboucek pro dceru. Nyní bych chtěla zkusit tento sal, navod není bohužel moc citelný, mohla bych Vas požádat o zaslání schematu na email chejnovska@centrum.cz Mockrát děkuji,Petra.

      Vymazat
  23. Dobrý den,
    také bych Vás chtěla poprosit o zaslání nákresu do mailu. Takový šál jsem hledala po obchodech celý podzim a už se moc těším až si ho vytvořím také.(aduska2004@seznam.cz)
    Děkuji, Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, nákres na šátek posílám. L.

      Vymazat
  24. Dobrý večer, Lenko,
    po tvém blogu brousím už nějakou dobu a v duchu se chystám, jak podle tvých návodů opráším po létech háček a začnu si po večerech tvořivě relaxovat. A jelikož toužím po chumlacím šátku, takže volba je jasná :-D Jen s velkou nelibostí zjišťuji, že návod na blogu už je pro mé oči skoro nečitelný - ach jo, budu potřebovat nové brýle :-( Můžu také poprosit o zaslání schémátka ve větším rozměru? Moc děkuji, Marcela (mape1@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Marcelko, děkuju moc, nákres jsem Ti poslala včera mailem, snad došel v pořádku. Jsem ráda, že Tě můj blog "přemluvil" k oprášení háčku i dávných znalostí. Budu držet palce, a kdyby něco, klidně kdykoliv napiš! Když budu vědět a moct, ráda Ti poradím. Háčku zdar a krásný den,L.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  25. Dobrý den, Lenko,
    stejně jako ostatní mě uchvátil Váš šátek:)je prostě dokonalý,přesně jste se mi trefila do mého stylu. Hned jsem se pustila do výroby, vroreček jsem pochopila, i když v háčkování jsem spíše začátečník. Také bych moc moc poprosila o návod do mejlíku(petranez@seznam.cz) a mám ještě dotaz..moc se mi nedaří spodní část udržovat v rovině..poradíte mi nějaký fígl?:) Moc Vám děkuji a přeji krásný tvořivý den..Petra

    OdpovědětVymazat
  26. Dobry den Lenka, dnes som nahodou natrafila na Vas nadherny blog, uzastny, kocham sa a este aj dlho budem, lebo je tu toho krasneho riadne vela a hlavne velka inspiracia pre mna :D krasne...

    OdpovědětVymazat
  27. Dobrý den, moc krasne a inspirující stránky, již jsem podle Vašeho návodu uhackovala par veci a nyní bych chtěla zkusit tento satek, bohužel uvedeny obrázek není moc citelný, mohla bych Vas poprosit o zaslání návodu v lepší kvalitě na email: Klaupet@seznam.cz. Mockrát děkuji.

    OdpovědětVymazat
  28. Chtela bych nekoho poprosit o navod na tento sal, uz mam koupenou vlnu, navod je ale bohuzel celkem necitelny. Kdyby byl nekdo tak hodny a postal mi navod na email: klaupet@seznam.cz budu moc vdecna. Moc dekuji, Petra.

    OdpovědětVymazat
  29. Dobrý den,
    jste nesmírně šikovná a děláte nádherné věcičky. Mohla bych prosím poprosit o zaslání návodu na šátek na email: denyhav@seznam.cz .Děkuji moc moc, zkoušela jsem to různě upravit a zvětšit, ale mám to stále nečitelné.
    Přeji spoustu dalších krásných výtvorů. Ještě jednou děkuji.Denisa Havlínová

    OdpovědětVymazat
  30. Dobrý den,
    můžete mi poslat návod mailem? Budu vám za to moc vděčná, šátek je opravdu krásný
    ida.karalova@seznam.cz
    Moc děkuji

    OdpovědětVymazat
  31. Dobrý večer Lenko,
    vidím, že nejsem první, která Vám píše o mustr ve větší velikosti. Asi před rokem jsem s nadšením objevila Vaše stránky, sice jsem ještě nic neuháčkovala, umím jen krátký a dlouhý sloupek, ale přišel čas se pustit do tvoření krásných věcí:) Nejsem si jistá jestli to zvládnu, ale už mám angoru doma:) Mějte se krásně a ať vám to dál krásně háčkuje, s pozdravem a přáním Eva, předem děkuji. eva.bad@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Dobrý den, moc vás prosím o poslání návodu marketacejkova@seznam.cz, šál je nádherný a chtěla bych jej uháčkovat jako dárek, tak snad se mi povede, mát moc pěkný stránky, už jsem pár věciček podle vašich návodů oháčkovala, tak vám za ty to návody a skvělí nápady děkuji, jste moc šikovná :) moc vám děkuji a přeji hodně štěstí a pohody do nového roku, s pozdravem Markéta

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den Lenko,
    můžete mi prosím poslat návod mailem? Budu Vám velmi vděčná. Mail hnat@iol.cz
    Moc Vám děkuji

    OdpovědětVymazat
  34. Dobrý den, prosím o zaslání návodu na email: m.wojtechova@seznam.cz
    Zde je špatně čitelný.
    Předem moc děkuji

    OdpovědětVymazat
  35. Dobrý den,také se přidám do řady žadatelů o návod na ten krásný šátek a předem moc děkuji :-)
    vera.becvar@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  36. Tak hotovo.
    Děkuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  37. Můžu poprosit také o návod, děkuji. i.stuchla@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  38. Dobrý deň.Môžem veľmi pekne poprosiť o návod.ďakujem amela35@azet.sk

    OdpovědětVymazat
  39. Dobrý den, šátek je nádherný. Chtěla bych Vás poprosit o zaslání návodu na mail L.Kalachova@seznam.cz. Děkuji Lucie

    OdpovědětVymazat
  40. Dobrý den,
    opravdu nádherný šátek. Mohu se, prosím, přidat k žadatelkám o větší obrázek? Moc moc díky.
    michaelazivna@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  41. Mohla bych poprosit o poslání návodu na šátek do mejlu, veru.strnadova1@gmail.com, děkuji

    OdpovědětVymazat
  42. Dobry vecer mila Lenko
    i ja vas chci poprosit o zaslani navodu do emailu. Je moc hezky :-) moc dekuji email tetaberta233@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  43. Dobrý den,líbí se mi váš šátek. Chci ho věnovat jako dárek. Bohužel nevím z kolika ok mám vytvořit magický kroužek a začít první řadu. Děkuji za pomoc

    OdpovědětVymazat
  44. Dobrý den,líbí se mi váš šátek. Chci ho věnovat jako dárek. Bohužel nevím z kolika ok mám vytvořit magický kroužek a začít první řadu. Děkuji za pomoc Lucie
    lucka.jarosova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!