9. října 2012

V ERBU KITTY

V podstatě neznám holčičku, která by aspoň na krátkou dobu nepodlehla fenoménu jménem "Hello Kitty!".

Ani my jsme samozřejmě nebyli výjimkou, tato kočičí smršť se u nás přehnala poměrně výrazně. Bílou kočičku s mašličkou u pravého ucha jsme měli snad na všem, co se dalo koupit: na ponožkách, spoďárcích, tričkách, mikinkách, teplácích, džínách, bundě, botách (o jejich zdravotní kvalitě bychom mohli dloooouho debatovat), čepicích, kabelkách, kapsářích, sponečkách, gumičkách, bonbónech a já nevím, na čem všem ještě.

Nevyhnulo se mi to ani u háčku, mám na kontě několik čepiček s různými podobenkami Kitty a dokonce i několik různých figurek, vycpaných polyesterovým vláknem.

Když už jsem si myslela, že vloni toto bláznovství skončilo a my se na jaře zbavili posledního kočičího kousku, projevila naše malá princeznička po shlédnutí neuvěřitelně infantilního filmečku "Hello Kitty - Dobrodružství v Pařízkově" přání opět něco s Kittynkou vlastnit. A nejlíp "lůšovou šepici, mami, jo?". Jo. Tak jo.

On ten filmeček je trošičku hloupoučký, ale nesmím se na něj dívat já. Stejně bych utekla. Ale pro děti od dvou, tří let přesný. Něco jako Teletubbies. Bez násilí, bez vulgárních slov, naprosto přesně namířený na tuto věkovou kategorii.

Inu, tak jo.

Zbylo mi nějaké to klubko z růžového svetříku, co jsem háčkovala koncem léta, na čepičku tak akorát.


A myslím, že se celkem povedla.

Chcete jí taky zkusit? Tady je jednoduchý postup.

Spotřeba pro obvod hlavičky 52cm  je cca 15 dkg příze Lorena od Madame Tricote Paris, zbytek bílé, tmavě šedé, žluté a cyklámenové (nebo jinak barevné, podle vašeho gusta) Camilly, Catanie, Nely, Katky nebo cokoliv podobného máte, háček č. 3, silnější jehla na vyšívání a přišívání, knoflíček na nosánek, perlička na kytičku.

Postupujte podle mého staršího návodu na čepičku s dlouhých sloupků. Ovšem s tím rozdílem, že po každé řadě uháčkujete dvě řetízková oka a práci otočíte, další řadu budete háčkovat z druhé strany. Tj. liché řady z lícu, sudé řady z rubu. V základní placce přidáváte úplně stejně jako v návodu.


Vytvoří to krásný plastický vzorek.


A navíc, netřeba si hlídat rovný šev! Háčkování na střídačku líc/rub tuto práci odvede za vás, jen je třeba si  hlídat, že jste na začátku či na konci řady nevynechali či nepřidali nějaký ten sloupek. Sloupečky by vám měli krásně lícovat a "zapadat" jeden do druhého.


Nakonec od požadované délky odečteme cca 3-4 cm a ty doháčkujeme krátkými sloupky už jen z lícové řady. Čepička pak krásně drží tvar, neposouvá se na hlavičce a nevytahuje!

Ozdobný vroubkový lem je opět jednoduchost sama: jedno pevné oko + 1 řetízkové oko do každého sloupku. Použila jsem ho i na sháčkování srdíček pro mámy. Je jednoduchý a moc pěkný.

No a ještě tu Kittynku!


Nahodíme 12 řetízkových ok. Do druhého oka od háčku a těch zbývajících vháčkujeme po jednom krátkém sloupku, do posledního vháčkujeme tři krátké sloupky na otočení. Z druhé strany řetízku opět po jednom krátkém sloupku do každého oka, do posledního oka dva krátké sloupky na otočení (to třetí nám nahradí to první vynechané řetízkové oko).

Pracujeme stále z jedné, lícové strany. Řadu neukončujeme pevným okem a nezačínáme řetízkovým okem, háčkujeme stále do spirálky.

Další řady budeme háčkovat pouze ZA ZADNÍ NIT ok z předešlé řady! Udělá se nám tak zajímavý reliéf.

V každé řadě vždy ve špičce oválku přidáme vždy 3 x 2 krátké sloupky. Neháčkujeme mezi ty dva přidané z předešlé řady, tvořily by se nám v těchto místech špičky. Rozháčkujeme vždy jeden sloupek PŘED tímto přidáváním z předešlé řady. Oválek tak bude krásně kulatý.

Celkem uháčkujeme ve spodní části základního řetízku pět řad, v horní části čtyři řady krátkých sloupků (nad sebou budete mít čtyři a pět vroubků).


Při háčkování horní půlky páté řady v horních rozích oválku uháčkujeme ouška: dvě oka vynecháme, do dalšího vháčkujeme 7 dlouhých sloupků, opět dvě oka vynecháme, přeháčkujeme krátkými sloupky za zadní nit horní část hlavičky a stejným způsobem uháčkujeme i druhé ouško. 

Práci zakončíme pevným okem do třetího oka pod druhým ouškem.

Hotovou hlavičku obháčkujeme jednou řadou pevných ok opět ZA ZADNÍ NIT poslední řady.


Vyšijeme očka a fousky, namísto čumáčku přišijeme knoflíček nebo také vyšijeme.

K pravému oušku přišijeme jednoduchou kytičku:

- 4 řetízková oka spojit pevným okem do kroužku
- 1 řetízkové oko + 9 krátkých sloupků do kroužku, spojit pevným okem
- 3 řetízková oka + 2 dlouhé sloupky do stejného oka
- * 3 řetízková oka, pevným okem ukotvit do dalšího oka
- 3 řetízková oka + 2 dlouhé sloupky do dalšího oka *

Mezi * opakujeme až do konce řady, mělo by nám vyjít celkem 5 okvětních lístků. Poslední tři řetízková oka ukotvit pevným okem k prvním třem řetízkovým okům ze začátku řady.

Kytičku doporučuji přišít pouze po obvodu středu z krátkých sloupků, aby okvětní lístečky pěkně vystupovaly a kočička nepůsobila příliš placatě :o).



Tak co říkáte, že to není tak složité?

Modelka sice jako obvykle při focení odmítla spolupracovat, ale co, hlavně, že se jí čepička líbí a chce jí nosit! To je pro mě největší odměna.

Háčku zdar!

Vaše

33 komentářů:

  1. Leničko nádherná čiapočka! som rada, že som objavila váš blog, hlavne kôli návodom :-)
    Teším sa na ďaľšie príspevky!
    Pozdravujem zo Slovenska
    Zdenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, díky moc! Jsem ráda, žes objevila můj blog (tykejme si prosím, pokud Ti to nevadí), mám ráda nové virtuálky (= virtuální kamarádky)! Pá, L.

      Vymazat
  2. Leničko tak tenhle návod je jako stvořený teď pro nás-do té čapky jdu,takže za návod VELKÉ díky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem Ti kápla do noty, Miško! Hezký večer! L.

      Vymazat
  3. krasna ciapocka, niekedy sa mozno inspirujem :) Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Nellie, bude mi potěšením! L.

      Vymazat
  4. Leni, jó Kitty, také jsem letos dělal pro neteř. Povedla se ti náramně.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Jóóó...Kitty...to je pro holčičky mucholapka...a tobě se čepulka moc povedla Leničko. Měj se fajn, pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Marti, a děkuji! Pá, L.

      Vymazat
  6. A jéje.:-) Do kočičky se asi taky budu muset pustit. Naši Adélku už drží víc jak rok.:-) Stále čekám, že ji to pustí a ono nic. Moc děkuji za návod tvoje čepinka vypadá úžasně.

    Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Andrejko, já si už taky myslela, že je to pryč a houby... L.

      Vymazat
  7. No, na to, že nechtěla spolupracovat, povedla se vám parádní fotka! A tobě parádní čepule!
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko, ale koukala na mě jak bubák :o)!

      Vymazat
  8. Leni je úžasná :o) Justýnce by se také určitě líbila--snad ji stihnu také :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti, jdi do ní, určitě stihneš! Pá, L.

      Vymazat
  9. Jo, jo Leni, taky máme. A čepičku dokonce i s Kittinou podle Tvého návodu z mmb. Čepička je velmi zajímavě háčkovaná, musím zkusit. Nějak holkám vyrostly hlavy a čepic je nedostatek...Měj se! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, Adri, jak píšeš, čepic není nikdy dost! Pá, L.

      Vymazat
  10. Lenka, je krásna !!! Určite vyskúšam, lebo do teraz som nemala odvahu uháčkovať aplikácii...mala som pocit, že je to komplikované :-) , ale Kitty zvládnem ...dík za návod!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! Není to tak složité, jak se může zdát... kdybys měla s něčím problém, klidně mi napiš mail! Pá, L.

      Vymazat
  11. Leni, tak počítám, že nám se Hello Kitty mánie vyhne zcela jistě:-D. Ale čepička je moc pěkná a náhodou se mi strašně líbí i fotka s nespolupracující modelkou, je kouzelná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Peťo, tak to asi jo :o) s chlapama v zádech, leda by sis uháčkovala pro sebe :o) hezký večer! Pá, L.

      Vymazat
  12. Leni, jáááá odpadnem!!!! Tvoja fantázia v hačkovaní nemá konca kraja. Ošiaľu z Hello Kitty sa malej ani nečudujem je to OK, ale naša 18-ročná dcéra fiči na SPONGE BOB- to je choré. A dokonca ukradla aj Leonovi papuče s tým pajácom.
    Pekný večer.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju! No, když 18-ročná ujíždí JEN na Sponge Bob, tak to ještě jde... ikdyž loupí malým dětem papuče... Sponge Bob je ještě neškodný :o) hezký den! Pá, L.

      Vymazat
  13. Leni čepička je krásná moc a ty jsi veliká šikulka.Leni neměla bys prosím návod,nápad jak nazdobit čepičku klukům?
    Krásný víkend.-)
    věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Věrko, moc děkuju! Pokud jde o kluky, záleží na věku: tak do pěti let celkem frčí krteček, ježečci, autíčka apod., nad pět let občas ještě taky :o) ale většinou už tak spíš adidas, nike a tak. Adidas buď můžeš přímo vyháčkovat, případně vyplést, pokud jsi zdatný pleteník :o) nebo vyšít, já vyšívala Nike fajfku a celkem to šlo, kluk jí nosil ještě v deseti letech, prý nikdo nepoznal, že to není originální. Držím palec, ať se dílo podaří! Pá, L.

      Vymazat
  14. Děkuji za návod na Hellou Kitty, je velice pěkně rozepsaný a má u nás úspěch :0)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, jsem ráda, že má úspěch! L.

      Vymazat
  15. Dobrý den!!!Vaše návody jsou fantastické...jsem teprve začátečnice a s háčkem mě to moc baví,ale u většiny návodu se ve čtvrtce seknu a když mi to nejde,tak se na to prostě vyprdnu:o)Co jsem narazila na vaše návody,baví mě to mnohem více!!!Zatím jsem se ještě nesekla...:o))Na tuhle se teď chystám pro mojí holčičku-zatím okukuju barvičky ať můžu vyrazit na nákup...:o)
    Přeji Vám spoustu báječných nápadů a krásný den!!Lucie

    OdpovědětVymazat
  16. som šťastná za skvelé návody...klobúčik s tou 5-vrstvovou kvetinkou robím dokola..už tuším 6.v poradí...moc moc dakujem...a teraz idem na Kitty...mám 1 návod,ale ten nechápem vôbec..som zvedavá,či sa mi podarí tento od teba...si proste úžasnááááá

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý večer Lenko. Vaše stránka jsou fantastické. I já jsem podlehla fenoménu háčkovaných čepiček, nyní mám podle Vašeho návodu rozpracovanou Hallo Kitty. Chtěla bych dceři k ní uháčkovat ještě šálu. Nemáte nějaký tip, jak na ní. Háčkuji snad poprvé v životě a Hallo Kitty je moje třetí čepička. Děkuji za odpověď. Zdraví Petra Č.

    OdpovědětVymazat
  18. Leni,cepicka je nadherna! Jsem z ni ale jelen:-( to mam radu ukoncit po a pak dve ro a otocit? Picha se hned do ocka u ro nebo az do dalsiho

    OdpovědětVymazat
  19. It's also included in The Sims 2 Enjoyable with Pets Assortment Description Edit.


    Here is my page; Legal Party Pills (Http://Www.Legaldrugsforsale.Com)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!