24. října 2013

NÁVOD NA VÍKEND - MINI TENISKY

Byla to spousta práce, ale návod na háčkované mini tenisky, o který jste mě tolik prosili, je na světě.
Užijte si ho!
 

Budete potřebovat:
- směsovou přízi Kája/Kačenka nebo podobnou stejné síly
- háček na vlnu č.3 mm
- jehlu s větším ouškem (aby jím prošla příze) na zapošití volných konců a vyšívání

Použité zkratky:
řo - řetízkové oko
po - pevné oko
ks - krátký sloupek
pds - polodlouhý sloupek (polosloupek)
ds - dlouhý sloupek


Velikost tenisek :
délka podrážky cca 10 cm, tj. odhaduji na dítko od narození do cca 4-6 měsíců

POSTUP
Začneme podrážkou: uháčkujeme volněji 12 řo. Dále budeme háčkovat v kruhových řadách okolo tohoto základního řetízku. Každou řadu začínáme uvedeným počtem řo a končíme jedním po do horní smyčky řo ze začátku řady.

1.ř.: první oko vynecháme a do dalších háčkujeme: 6 ks, 4 pds, do posledního řo (špička) 4 pds; práci otočíme o 180° a háčkujeme zpět zrcadlově z druhé strany zákl.řetízku 4 pds, 6 ks, 1 ks do vynechaného řo ze začátku řady, 1 po do horní smyčky prvního ks.


2.ř.: 1 řo, do stejného oka 2 pds, 9 pds do dalších 9 ok, do vrcholových 4 ok vždy po dvou pds a opět na druhé straně zrcadlově 9 pds, do dalšího oka 2 pds, 1 pds do dalšího oka, do smyčky těsně u řo ze začátku řady 1 pds (tím zvojíme sloupek ve středu paty), 1 po do horní smyčky řo ze začátku řady.


3.ř.: 1 řo, do stejného oka 1 pds, do dalšího oka 2 pds, dále po 1 pds, až dojdeme k prvnímu přidávání ve špičce podrážky a mezi první dva pds z předešlé řady vháčkujeme 2 pds, do dalšího 1 pds, zopakujeme kolem špičky celkem 4 x (2 pds - 1 pds), z druhé strany opět zrcadlově do každého oka po jednom pds až dojdeme k dalšímu zdvojení před koncem paty, mezi dva pds v jednom oku z předešlé řady opět 2 pds, do dalších dvou ok po 1 pds, do smyčky před řo ze začátku řady 1 pds (zdvojíme sloupek ve středu paty), 1 po do horní smyčky řo ze začátku řady.

4.ř.:  stejným způsobem jako 3.ř. (počet sloupků mezi přidáváními ve špičce i patě se samozřejmě zvýší o jeden).


 Máme hotovou podrážku, která měří cca 10 cm.


Pokračujeme spodní částí tenisky, Teď už nebudeme ve špičce ani v patě přidávat žádné sloupky.

První řadu nad podrážkou budeme háčkovat zadními reliéfními polosloupky, tj. háček budeme vpichovat zezadu pod oběma nitěmi oka, háček vedem okolo sloupku a zpět pod oběma nitěmi oka dovnitř. Nahodíme přízi a uháčkujeme polosloupek. Teniska tak bude mít stabilní tvar.


5.ř.: 1 řo, do každého oka 1 zadní reliéfní pds, končíme 1 po do horní smyčky řo ze začátku řady.

6.ř.: 1 řo, po jednom pds do každého oka, háčkujeme standardně pod obě nitě oka, končíme 1 po do horní smyčky řo ze začátku řady.






7.ř.: stejně jako šestá, s tím rozdílem, že háčkujeme pouze za zadní nit oka, což nám vytvoří ozdobný vroubek.


Máme hotovou spodní část tenisky. Práci ukončíme a odstřihneme přízi, její volný konec cik cak zapošijeme do rubu tenisky.

Nyní vyšijeme nebo vyháčkujeme barevný ozdobný proužek. Začínáme vždy ve špičce, kde se skryje případný uzlík začátku/konce barevné příze.

Chceme-li proužek vyháčkovat, postupujeme takto: vpíchneme háčkem do mezery mezi sloupky těsně pod ozdobným vroubkem, nahoďte jinobarevnou přízi a protáhněte oko. Pouze oko, volný konec příze a příze z klubíčka zůstávají z rubu práce.
Vpíchneme do další mezery mezi sloupky, nahoďte přízi a protáhněte oko mezi sloupky a pak skrz oko na háčku. 
Háčkujeme vlastně řetízek skrz uháčkovanou práci. Neutahujte však přiliš, aby se vám práce nekrabatila.


Po vyšití/vyháčkování ozdobného barevného proužku pokračujeme špičkou.

Nejdříve musíme zjistit přesný střed špičky: podrážku přeložíme napůl podél základního řetízku a okolo středového sloupku v poslední řadě spodní části tenisky umístíme značku. Netřeba žádné drahé značkovače z galanterie, já používám céčka, která mi za tímto účelem zapůjčil můj milovaný syn :o).


1.ř.: na každou stranu od středového sloupku odpočítáme 9 ok. Skrz poslední odpočítaná oka vpíchneme háček a ověříme, že jsme špičku odpočítali dobře a háček je rovně. Celkem bychom měli háčkovat špičku přes 19 ok (9 + 9 + 1 středové oko).


V první řadě špičky budeme háčkovat zadní reliéfní ds.
Do prvního oka zprava vháčkujeme 2 řo, do dalšího oka 1 ds. Do dalších 6 ok vždy 2 ds, které sháčkujeme v jeden. Měli bychom končit jeden sloupek před středovým označeným sloupkem.
Další tři (středové) ds sháčkujeme v jeden a pokračujeme zrcadlově na druhé straně špičky: 3 x 2 ds sháčkovat, 2 ds. Práci otočíme a další řadu budeme háčkovat zrubu.


2.ř.: 2 řo, následujících 10 ds opět sháčkujeme v jeden (viz obrázek). Nakonec uháčkujeme ještě jedno řo, přizi utáhneme, zajistíme a volný konec cik cak zapošijeme skrz sháčkované sloupky zrubu tak, aby volný konec nevyklouzl.


Špičku máme hotovou, na řadě je jazyk.

Jazyk háčkujeme s výjimkou poslední řady krátkými sloupky.

1.ř.: z boku dlouhých sloupků druhé řady špičky vháčkujeme 1 řo + 8 ks (dlouhé sloupky mají tři nitě, vpichujeme pod horní dvě, aby mezi prvním a druhým sloupkem po uháčkování první řady jazyka nevznikl otvor) - 9 sloupků
2.ř.: 1řo, do stejného oka 1 ks, do dalších ok po jednom ks - 10 sloupků
3.ř.: 1řo, do stejného oka 1 ks, do dalších ok po jednom ks - 11 sloupků
4.ř.: 1řo, do dalších sloupků po jednom ks - 11 sloupků
5.-6.ř.: stejná jako 4.ř.
7.ř.: 1řo, do stejného oka 1 ks, do dalších ok po jednom ks - 12 sloupků
8.ř.: 1řo, do stejného oka 1 ks, do dalších ok po jednom ks - 13 sloupků 
9.ř.: 1 oko vynechat, dále 2 ks, 2 pds, 3 ds, 2 pds, 2 ks (co oko, to sloupek), 1 po do posl.oka.
Odstřihnout přízi, zapošít zrubu cik cak.


Mezi ks 12. ř. pod třemi ds po uháčkování celé tenisky křížem protáhneme tkaničku, aby jazyk dobře držel a neslézal při nošení dovnitř tenisky.


A teď poslední, horní část tenisky. Je celá háčkovaná pds, první řada opět zadními reliéfními pds.

První dva pds vháčkujeme okolo dvou krajních ds špičky (viz první foto zleva), pokračujeme pds okolo celé spodní části tenisky. Dva pds nad středem paty sháčkujeme v jeden (viz spodní foto vlevo - toto sháčkování zopakujeme ještě ve druhé řadě, v dalších už ne).
Končíme opět jako na začátku, tj. pds okolo prvních dvou ds ze špičky (viz poslední foto vpravo dole). Bočnice tenisky budou díky tomuto předsazenípřed jazykem, který tak nebude vylézat ven.






Abychom dosáhli zkosení bočnic, háčkujeme takto: na začátku uháčkujeme 1 řo, očko u paty řo vynecháme, řadu přeháčkujeme pds, na konci vháčkujeme poslední pds do oka mezi posledním a předposledním pds. Uháčkujeme 1 pds a práci otočíme. 
Takto uháčkujeme celkem 7 řad pds.
Práci ukončíme, odstřihneme přízi a volný konec zapošijeme cik cak do rubu.



A teniska je hotová! Teď už jen uháčkovat tkaničky (cca 130 ok pevným řetízkem) nebo si rovnou koupit v obuvi na nejmenší dětské botičky, případně můžeme tkaničky nahradit stužkou nebo mašlí. Protahujeme vždy za prvním/posledním řo/pds. V poslední řadě nezapomeňte protáhnout křížem skrz tři prostřední ks v předposlední řadě jazyka (viz obrázek výš).

Na boky tenisek můžeme našít kolečko alá converse (do magického kroužku vháčkujeme 9 pds, kolečko vyšijeme a až potom našijeme na tenisku), nebo popustit uzdu fantazii a místo kolečka uháčkovat a našít kytičky, medvídky nebo jinou zvířenu. Pokud jste se při háčkování tenisky zcela háčkařsky vyčerpali, můžete jako ozdobu našít nějaký parádní knoflík.


Snad ani nemusím upozorňovat, že druhou tenisku uháčkujeme stejně :o).

Mno, tak to by bylo. Snad jsem to popsala srozumitelně a bude se vám podle návodu dobře pracovat.

Připomínám, že návod je určen pro soukromé, nikoliv komerční použití.



HÁČKU ZDAR A KRÁSNÝ VÍKEND!

Pa, L.

102 komentářů:

  1. Super. Děkuji moc za super návod. Už se moc těším až se do nich pustím. Nejraději bych hned, ale nějak nestíhám, tak to odložím asi až na polovinu listopadu. I když nevím jestli to vydržím. :-) Dokud jsem měla návod jenom v angličtině, tak mě to tak nelákalo. :-.D Každopádně děkuji. Jsi zlato, že jsi se s námi podělila. Měj se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Leni, držím palec, ať se dílo podaří! Krásnnou neděli, L.

      Vymazat
  2. Tak u mňa ani súkromné použitie nehrozí. :D Tenisky sú však parádne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) díky moc :o) tak třeba někdy příště! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  3. Leni, díky. Sice nevím zda to vůbec využiju, ale návod je super a třeba se bude někdy hodit.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, nikdy neříkej nikdy ;o) krásnou neděli, L.

      Vymazat
  4. Jeeej Lenka dakujem, super navodik. Urcite vyskusam aj ked jedne uz mam podla MMB ale tieto su pekne tiez a podobne :) Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Nellie, určitě budou nádherné! Pa, L.

      Vymazat
  5. Jé,Leni díky......v únoru se čeká mimi v příbuzenstvu,tenisky budou růžové...
    S pozdravem Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jitko, no tak ty budou kouzelné! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  6. Lení, tenisky jsou krásné, ale ještě víc obdivuji dát dohromady takový suprový nívod!! Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Dano! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  7. Dobrý večer Lenko, moc Vám děkuji za popis na tenisky. Jste moc šikovná, krásně háčkujete a Vaše popisy jsou dokonalé... Smekám před Vámi klobouk a už teď jsem zvědavá co bude příště :-). Díky Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za krásný komentář, Mirko! Těšte se, příště bude něco malého dušičkového... krásnou neděli, L.

      Vymazat
  8. Pane jo, to musela být makačka ten návod.... seš fakt dobrá:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ajko, to teda byla... pěknou neděli, L.

      Vymazat
  9. Leni, super návod ;) Hezký pátek a prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Ilonko! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  10. Leničko,moc krásný návod...jsi šikulka a taky moc hodná,že jsi se o něj podělila...přeji ti krásný prodloužený víkend papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Kláko! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  11. Senzace. To teda muselo dát práce, takový návod. Moc děkuji. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věro, dalo! Budu držet palec, ať se dílo podaří. Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  12. Leni, ty tenisečky jsou úžasné! Díky za návod, určitě vyzkouším. Škoda, že už nemám malé, ale kamarádka má teď mimčo...pohodový víkend! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Adri! No tak vidíš, příležitost se vždycky najde...krásnou neděli, L.

      Vymazat
  13. wow, mě teda dostalo to céčko....super nápad, nikde se nezachytí
    tenisky máš krásné a na mimču to musí vypadat bombasticky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) díky moc, céčko je fakt super a když to přepočítám na cenu za kus... krásnou neděli, L.

      Vymazat
  14. Leni, opět pochvala za úžasně zpracovaný návod, obdivuji, to bych nikdy nedala dohromady, jsi velice šikovná a hodná, že se s námi o vše tak podělíš. Měj se krásně podzimně :o). Ála

    OdpovědětVymazat
  15. Moc děkuji, krásně napsaný návod,ukládám, super. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Máří, krásnou neděli, L.

      Vymazat
  16. Leničko, moc děkuji za perfektní návod.... kolegyňka zrovna čeká chlapečka, tak vyzkouším.... snad se podaří..... mějte se krásně a hezký podzim..... Anet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Anet, držím palec, ať se dílo podaří! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  17. Leni,moc a moc díky,psala jsem ti o návod a ty jsi se podělila tady.V okolí se narodila holka i kluk ,tak je zkusím pro oba.Jsi šikulka.Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, bylo vás celkem dost, tak jsem to vyřešila takto, než to psát každé do mailu zvlášť :o) krásnou neděli, L.

      Vymazat
  18. Leni,moc děkuji za bezvadný návod,jste úžasná....na Vaše stránky koukám snad každý den jste šikulka...díky a přeji hodně dalších nápadů..Naďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Naďo, jsem ráda, že jste mi tak věrná :o) krásnou neděli, L.

      Vymazat
  19. super kecky! škoda, že moje robátka už odrostla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Tak třeba se najde nějaké mimčo v okolí a bude hned příležitost vyzkoušet ;o) krásnou neděli, L.

      Vymazat
  20. No Leni, já snad budu muset vymyslet, koho bych mohla obdarovat .... jsou naprosto úžasné. Škoda, že mám kluky už odrostlé.
    Krásný prodloužený víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) díky, Věrko :o) určitě někoho najdeš :o) pěknou neděli, L.

      Vymazat
  21. Leni dneska muj komentar ty ses SPitze Supr exta Klasse tenisky so exelent a este vsechne fotky moc moc tebe DANKE ses moc hodna .Zdravim tebe od sirdicka Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Karin!!! Vyzkoušíš ;o)? Hezkou neděli, L.

      Vymazat
  22. Tvoje návody jsou nepřekonatelné!
    Děkuji a moc zdravím, Leničko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Helenko! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  23. Tý jo Leni,super návod!Moc zdravím a přeji krásné pohodové dny.Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko! Krásnou neděli, L.

      Vymazat
  24. Leni díky --určitě vyzkouším pro naši Rozárku :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti, jdi do toho! Držím palec! Pa, L.

      Vymazat
  25. Leničko velké díky! Návod ukládám a jsem ráda, že už nemusím kombinovat dva návody abych uháčkovala tyto super conversky!!! Moc vás zdravím a děkuji za vaše úžasné návody! Simča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Simčo, a není zač :o) držím palec, ať se dílo podaří! Pa, L.

      Vymazat
  26. Leni, krásný návod jsi vytvořila. Jsi fakt šikulka. Hezký víkend Anny

    OdpovědětVymazat
  27. Leni, díky za krásný návod. Jedny jsem našemu Jiříčkovi už sice uháčkovala, ale asi mi to nedá a zkusím ještě jedny podle Tvého návodu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ani, koukala jsem a jsou fakt vymazlený!!! Budu se těšit, že prubneš i můj návod ;o) krásnou neděli, L.

      Vymazat
  28. Leni tie sú božie. Až budem mať nejaké to vnúčatko, tvoje stránky budú pre mňa ako zásobáreň návodov. Sú krásne nafotené, popísané a hlavne pre mňa pochopiteľné. Vďaka že zdielaš :o) Pa šikula......
    Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hela, díky moc! Držím palec, ať se vnoučátka dočkáš brzy ;o) hezký večer, L.

      Vymazat
  29. Ahoj Lenko
    Moc hezké a popis je vzorový,To jsi si s tím dala práci.Hezký víkend Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Marťulinko :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  30. Leni, tenisky jsou úžasné. Už se na ně dlouho chystám a pořád je něco jiného důležitějšího, ale teď když to mám tak krásně "naservírované pod nos" bylo by hřích toho nevyužít. Děkuji, Simona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Simčo! No tak hurá do nich :o) háčku zdar a pěkný večer, L.

      Vymazat
  31. Leni děkuji za super návod. Jdu se do nich pustit. Jen z vlny Olivie, tak jsem zvědavá jak mi to vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hani, tak to jsem taky zvědavá, může to být zajímavé! Háčku zdar, L.

      Vymazat
  32. Leničko, obrovské díky za návodík ! Právě je zkouším a nějak zápasím se špičkou :D určitě v tom bude nějaká banalita,ale nějak jsem se zasekla :( Když si rozměřím tu polovinu a odpočítám 9 na každou stranu, tak se dostanu jen do bodu sháčkování 3x2DS a pak ještě 2DS .. ale to je křivé a nesouměrné :D Zkusím si to ještě nakreslit, pak půjdou tenisky spinkat, až se uklidním, mrknu na ně znovu :D Verča =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to tu =DD slovíčko zrcadlově a nákres dělá divy :) tak jedeme dál, třeba ještě dneska budou tenisky na světě !

      Vymazat
    2. No tak držím palec :o) díky a háčku zdar, L.

      Vymazat
    3. Zkuste mě trochu nakopnout jsem asi tupá ale též mi to nevychází...prosím o radu Díky Gábina...

      Vymazat
    4. nebo třeba jen nákres první řady špičky tam jsem se zasekla a nejde mi to....:(

      Vymazat
    5. Toto by mě také zajímalo, píšete 9+9+1 oček, z pravé strany vychází 8 sháčkovaných sloupků + 3 ve špičce a tím pádem druhá strana nevychází, pokud počítáme 3x 2 sháčkované sloupky + 1 sloupek. Další řada je pak 10 sháčkovaných sloupků, ale ok vychází daleko víc...můžete to prosím nějak upřesnit?? Děkujeme!!!

      Vymazat
    6. To jsem ráda, že nejsem jediná, komu oka ve špičce vůůůůůbec nesedí. :-D

      Vymazat
  33. Leničko, já to říkáš pořád, že jsi nejšikovnější člověk z háčkem na světě. Tohle je teda počin, klobouk dolů. Pá drahá Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Lejko!!! Krásný večer, L.

      Vymazat
  34. Leni, místo úklidu jsem začla háčkovat.Je možné, že utahováním mám podrážku pouze 7cm? To je asi málo, co? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem se zapomněla podepsat:) Míša

      Vymazat
    2. :o) tak to znám :o) je to klidně možné, anebo jsi použila menší háček, slabší přízi... důvodů může být několik. Háčku zdar! L.

      Vymazat
  35. Tak to je paráda! Si super! Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Gabi, já také děkuji :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  36. Přeji krásný den,
    včera jsem objevila Vaše nádherné stránky. Úplně mě vzaly za srdce krásné čepičky pro novorozeňátka a všechny Vaše další návody, které jsou opravdu s ohromnou láskou vytvářené. Moc Vám děkuji, opravdu jste mi v tom nejen pro mě nelehkém dušičkovém období zvedla náladu. Protože ráda háčkuju, ráda bych zkusila vyrobit pro miminka pár čepiček či botiček, jen nevím, jak to organizačně funguje. Mějte se moc krásně a ještě jednou děkuji. Jana Galatíková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, tak to mě moc těší a vítám Vás! Pokud jde o mini botičky a čepičky, obraťte se na některou z koordinátorek projektu, jejichž jména najdete na webu Mámy pro mámy nebo Nedoklubko. Ony Vám napíšou, co a jak. Krásný víkend, L.

      Vymazat
  37. Dobrý den,botičky jsou opravdu nádherné,právě je zkouším háčkovat,stále mi nevychází oka u podrážky.U druhé řady řady píšete:1 řo,do stejného 2 pds nebo to být až do následujícího oka.
    Děkuji moc za odpověď.Krásný večer Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, děkuji moc! Ano, mělo by to být do stejného oka. Ale pokud Vám to nevychází, ať děláte co děláte, tak to klidně vpíchněte až do dalšího oka. Jen dávejte pozor,abyste neměla podrážku šišatou. Háčku zdar, L.

      Vymazat
  38. Naprosto luxusníííííí návod!!!! Z těch hákovaných kecek fakt uchcávám;-D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, milá osůbko :o) tak bacha na mokrý svršky spodky :o) pa, L.

      Vymazat
  39. Lenko, dala jsem se do háčkování botek, už háčkuji strany, mám sedm řad a přijde mi to akorát. Píšeš sice 9 řad, ale mě přijde, že by to bylo v poměru k jazyku moc vysoké. I na fotkách jsem se dopočítala 7 řad. I mi přijde logické, že to musí být míň řad, než na jazyku, jelikož jazyk je háčkovaný ks a strany zase pds..
    Díky moc za odpověď
    Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marie, ano ano, máš naprostou pravdu, jsem trubec, co neumí počítat :o) je to vskutku jen7 řad, návod už jsem opravila :o) krásný den, L.

      Vymazat
    2. Vůbec si nemyslím, že jsi trubec! Naopak, obdivuji Tĕ za to množství skĕlých návodů. I mistrinĕ háčkařka se utne ;-) Aspoň je vidět, že jsi člověk, podle všeho, co stíháš, jsem Tě podezřívala, že jsi polobohynĕ.. Botky vzbuzují zájem, už jsem je dodĕlala a dostane je sestřenice novorozený synek :-)
      Díky za to, že jsi.
      Hezký víkend
      Marie

      Vymazat
  40. Super, dcery kamarádka nám oznámila, že je těhotná, takže se návod opravdu moc hodí, to bude kamarádka koukat, jaký dostane dáreček, tedy pokud se povedou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marlenko, díky moc, tak držím palec Tobě, ať se botky povedou, a těhulce, ať je všechno OK! Pa, L.

      Vymazat
  41. Dobrý večer,moc prosím o radu,já se u té podrážky za boha nemůžu prokousat řadou 3 a 4:-( nemáte prosím ten origoš angl návod?nebo schéma?předem děkuju za pomoc.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  42. Dobrý večer,

    skúčam háčkovať tieto vaše krásne mini tenisky, len som sa zasekla pri háčkovaní špičky. Neviem sa pohnúť, nakoľko som len začiatočník v háčkovaní. Môžete mi to trošku viac vysvetliť?

    V první řadě špičky budeme háčkovat zadní reliéfní ds - takze celá rada bude zadný reliefny DS ...OK

    Do prvního oka zprava vháčkujeme 2 řo...OK
    do dalšího oka 1 ds ... stále máte na mysli ten zadný reliefny DS?
    Do dalších 6 ok vždy 2 ds, které sháčkujeme v jeden .... ako to zháčkujem v 1 DS?

    Další tři (středové) ds sháčkujeme v jeden (zadný reliefny DS??) ....taktiež ako to zháčkujem do 1DS?

    A pokračujeme zrcadlově na druhé straně špičky: 3 x 2 ds sháčkovat, 2 ds. Práci otočíme a další řadu budeme háčkovat zrubu.

    Ak je to mozne prosím nejak bližsie vysvetlit :)
    dakujem.

    JANA K.

    OdpovědětVymazat
  43. Leni, ďakujem veľmi pekne za super návod, tenisky sú úúúúžasné! ZBOŽŇUJEM TVOJE NÁVODY, sú perfektné a veľmi dobre sa podľa nich robí, si skveláááá!!

    OdpovědětVymazat
  44. Hezký den, návod super, ale zasekla jsem se u háčku číslo 3 a polodlouhých sloupků. Ať dělám co dělám ta podrážka 10 cm při 4 řadách nemá. Nemají to být dlouhé sloupky? Díky Zuzka

    OdpovědětVymazat
  45. Tak konečně se mě podařilo najít pořádný popis na mini-tenisky,děkuju moc autorce tohoto příspěvku,je to super,přehledné,no prostě bezva díky moc

    OdpovědětVymazat
  46. Dobrý den jak mám chápat 4.ř.: stejným způsobem jako 3.ř. (počet sloupků mezi přidáváními ve špičce i patě se samozřejmě zvýší o jeden). Jakože 5x udělám 2pds a 1pds a v patičce 2x 2pds a 1pds

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem to pochopila taky. :-) Myslím, že tak to paní myslela. Teda doufám. :-)

      Vymazat
  47. Ahoj leni ,
    Ten návod jsem zkusila pro pejska vypadá bombasticky:-) ;-)

    OdpovědětVymazat
  48. Perfektní návod, díky moc!

    OdpovědětVymazat
  49. Dobrý den, budu chtít dělat botky z příze Batole, ale podrážku už potřebuji tak 11-12cm dlouhou...poradíte jak zvětšit ?děkuji moc, a chválím stránky :-) jen tak dál...

    OdpovědětVymazat
  50. Lenka zdravim. navod je super ale tiez by som potreboavala na velkost tak 11-12 cm. prosim ako to zvacsit? dkaujem pekne za radu.zuzana

    OdpovědětVymazat
  51. Dobrý den, děkuji za perfektní návod. Zítra jdu koupit vlnu. :-)Monika

    OdpovědětVymazat
  52. Perfektní návod, zítra se do nich pustím... jen je pro prďolku budu potřebovat asi trochu zmenšit, tak snad to zvládnu:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!